قرآن کریم.
اتو، رودلف (1380)، مفهوم امر قدسی، ترجمۀ همایون همّتی، تهران، نقش جهان.
استیس، والتر ت. (1388)، عرفان و فلسفه، ترجمۀ بهاءالدّین خرّمشاهی، تهران، سروش.
امینی، عالیه (1390)، «قابلیّتهای تصویری نمادها در هنر دینی»، کتاب ماه هنر، شمارۀ 152، ص 82-88.
باقرشاهی، علینقی (1390)، «رویکرد دینی رادا کریشنان»، فلسفۀ دین، سال 8، شمارۀ 9، ص 53-71.
پورنامداریان، تقی (1375)، دیدار با سیمرغ: هفت مقاله درعرفان و شعر و اندیشۀ عطّار، تهران، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
ترزا و دیگران (1389 )، دربارۀ تجربۀ دینی، ترجمۀ مالک حسینی، تهران، هرمس.
چندلر، دانیل (1387)، مبانی نشانهشناسی، ترجمۀ مهدی پارسا، تهران، سوره مهر.
زرّینکوب، عبدالحسین (1389 الف)، ارزش میراث صوفیّه، تهران، امیرکبیر.
ـــــــــ (1389 ب)، دنبالۀ جستجو در تصوّف ایران، تهران، امیرکبیر.
ـــــــــ (1390)، جستجو در تصوّف ایران، تهران، امیرکبیر.
سجودی، فرزان (1387)، نشانهشناسی کاربردی، تهران، علم.
شبستری، محمّد (1381)، نقدی بر قرائت رسمی از دین، تهران، طرح نو.
عطّار، فریدالدّین محمّد (1391)، تذکرةالاولیا، تصحیح محمّد استعلامی، تهران، زوّار.
فروهر، نصرتاالله (1387)، سرچشمههای عرفان، تهران، افکار.
فعّالی، محمّدتقی (1381)، «تجربهگرایی دینی و قرائتپذیری»، کتاب نقد، شمارۀ 23، ص 39-54.
قشیری، عبدالکریم بن هوزان (1381)، رسالۀ قشیریّه، ترجمۀ ابوعلی حسن بن احمد عثمانی، تصحیح بدیعالزّمان فروزانفر، تهران، علمی و فرهنگی.
گیرو، پییر (1380)، نشانهشناسی، ترجمۀ محمّد نبوی، تهران، آگاه.
کمبل، جوزف (1383)، اساطیر مشرقزمین، ترجمۀ علیاصغر بهرامی، تهران، جوانۀ رشد.
ـــــ (1389)، قدرت اسطوره، ترجمۀ عبّاس مخبر، تهران، مرکز.