دوره 13 (1402)
دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
نویسنده = %D8%AA%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%B1 %D9%85%D8%A7%D9%84%D9%85%DB%8C%D8%B1
تعداد مقالات: 6
نوع و کارکرد راوی در روایتهای داستان «رستم و سهراب»
دوره 11، شماره 2 ، اسفند 1400، ، صفحه 177-195
چکیده
داستانهای حماسی و پهلوانی به شیوههای گوناگون بازسازی شدهاند. طومارهای نقالی و روایتهای عامیانه و مردمی، محملی برای بازآفرینی این داستانها هستند. مصنّف شاهنامه، نویسندگان و نقالان طومارها و ... بیشترتحلیل و نقد ویژگیهای پسامدرنی رمان هیس
دوره 10، شماره 2 ، اسفند 1399، ، صفحه 39-57
چکیده
محمّدرضا کاتب در نوشتن، سبکی متفاوت با دیگر رماننویسان ایران دارد، نوشتههای او در فضایی مبهم و پیچیده قرار گرفته است. به نظر میرسد این مسئله در رمان هیس مشهودتر از دیگر آثار او باشد. این خصوصیّت ... بیشترنقد و تحلیل پیوند شگرد و درونمایه در مجموعهداستانِ تمام زمستان مرا گرم کن
دوره 8، شماره 2 ، اسفند 1397، ، صفحه 199-218
چکیده
نویسندگان برای بیان و انتقال دغدغهها و اندیشههای خود، علاوه بر انتخاب موضوع منطبق با درونمایه، شگردهای متفاوتی مبتنی بر سبک و سلیقۀ خاصّ خود برمیگزینند. در این مقاله، به تبیین میزان و چگونگی پیوند ... بیشترتحلیل ساختارهای روایی غزلیّات حافظ
دوره 7، شماره 2 ، اسفند 1396، ، صفحه 21-39
چکیده
تصوّر رایج دربارة غزل حافظ این است که ساختار گسسته و پریشان دارد، اما روایتشناسی نشان میدهد چنین ساختاری متناسب با نوع سخن و وضعیّت عصر شاعر است؛ این گسستگی ظاهری، با خوانش خواننده به انسجام منتهی ... بیشترجابهجایی و تداوم اساطیر در قالب کرامات صوفیان
دوره 6، شماره 1 ، خرداد 1395، ، صفحه 17-36
چکیده
اسطورهها نیرومند و پایدار هستند، میتوانند با تغییر شکل در سختترین شرایط نیز به حیات خود ادامه دهند و در قالبی دیگر زنده و فعال بر جای بمانند. بسیاری از مسائل تصوف نظیر آداب و رسوم، قصّهها و داستانهای ... بیشترنشانهشناسی تجربههای دینی در متون نثر عرفانی
دوره 4، شماره 2 ، اسفند 1393، ، صفحه 1-20