دوره 13 (1402)
دوره 12 (1401)
دوره 11 (1400)
دوره 10 (1399)
دوره 9 (1398)
دوره 8 (1397)
دوره 7 (1396)
دوره 6 (1395)
دوره 5 (1394)
دوره 4 (1393)
دوره 3 (1392)
دوره 2 (1391)
دوره 1 (1390)
نویسنده = %EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%20%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD%EF%BF%BD
تعداد مقالات: 4
تحلیل گفتمان ایدئولوژی در لایههای سبکی غزلیّات مدحی حافظ
دوره 12، شماره 1 ، شهریور 1401، ، صفحه 1-22
چکیده
اگرچه مدح بهمثابه وصلۀ ناجوری در دیوان لسانالغیب، بر چشم و طبع حافظ دوستان گرانی میکند، و نیز درست است که ماهیّت مدح در مغایرت با مرام رندی و مشرب آزادهخویی حافظ قرار میگیرد، امّا خواهناخواه ... بیشترجلوههایی از رمانتیسم در شعر خاقانی
دوره 9، شماره 1 ، شهریور 1398، ، صفحه 83-99
چکیده
افضلالدّین بدیل بن علی خاقانی شروانی، متخلّص به خاقانی (ولادت: ۵۲۰ق در شروان –وفات: ۵۹۵ق در تبریز) در ادبیّات کهن فارسی، شاعری شاخص، تأثیرگذار و منحصربهفرد است؛ ازآنرو که در شعر ... بیشترمعرفتشناسی هزل تعلیمی در آثار سنایی غزنوی
دوره 6، شماره 2 ، اسفند 1395، ، صفحه 143-160
چکیده
هزل تعلیمی را میتوان یکی از مهمترین ارکان ادب تعلیمی فارسی (بهویژه بعد از سنایی) بهشمارآورد. این طنز؛ اغلب روایی، ریشخندزن، تلخ، گاهی خارج از دایرۀ اخلاق، هنجارشکن، تأثیرگذار و در نهایت هدفمند ... بیشترفرایند «باهمآیی» در شعر سبک آذربایجانی
دوره 4، شماره 1 ، شهریور 1393، ، صفحه 133-149